Update Bonaire. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nardi Rauch - WaarBenJij.nu Update Bonaire. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nardi Rauch - WaarBenJij.nu

Update Bonaire.

Blijf op de hoogte en volg Nardi

23 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon Nochi iedereen!

We zijn ondertussen alweer in week 3 beland. Op facebook zet ik met regelmaat een update van mijn avontuur maar mijn laatste blog was alweer een tijdje geleden. Hierbij dus de update.

Afgelopen tijd zijn er weer heel erg veel leuke, gezellige en mooie momenten beleeft!
Stage is begonnen en heb mijn plek kunnen vinden. Ik heb 25 pre-pubers die genieten van het leven. Eerst geobserveerd en heb gisteren een hele dag gedraaid. Echt leuk! Naast stag e doen we natuurlijk ook nog andere leuke dingen!
We zijn al een paar keer bij Jibe geweest; zelf een keer fietsend (ongeveer 40 minuten). Dit is dé ‘windsurfhemel’. Alle goede windsurfers zijn hier te vinden! Het water is prachtig blauw en in de verte zie je de golven op de branding slaan. Op het water zie je allemaal surfdudes hun ding doen. Echt leuk om te zien! Ik wil ook een keer op zo’n windsurfboard staan! Gelukkig weet Jolanda hoe dat moet :D
Op Jibe ben ik wel al twee keer flink verbrand, terwijl ik smeer met factor 50! Echt heel gemeen! Ondanks dat ben ik nog wel vriendjes met de zon hoor!
Op de planning voor binnenkort staat een tochtje naar Jibe, waar we bij zonsopgang of ondergang bij de branding gaan snorkelen om hopelijk haaien en roggen te spotten tijdens volle maan. Ons is vertelt dat de kans dan het grootst is om ze te zien. Nu nog even wachten op de tweede scooter voordat we dat werkelijk gaan doen. We hebben nu een paar dagen een scooter waardoor we meer van het eiland kunnen zien :D. Net wat meer vrijheid. Ik kan niet wachten op de tweede; dan kunnen we met z’n 3en lkkr gaan toeren over het eiland.

Doordat hier vaak belachelijk grote cruiseschepen stoppen zijn hier vaak marktjes met heel veel leuke hebbedingetjes ;) tot nu toe heb ik me in kunnen houden.. tot nu toe ;)
We hebben al een keer heerlijke pannenkoeken gegeten en wentelteefjes. Jummie!!! Ook hebben we al heerlijk ijs van Gio’s gegeten! Mocht je ooit op Bonaire komen dat moet je dat proberen! Net zoals de Antilliaanse pastechis en spare ribs van Bobbejans!

Onze huisdierencollectie is weer vergroot; we hebben momenteel 11 leguanen, hagedissen, spinnen (ook spinnen met een rood lichaam!), ontzettend veel muggen, suikerdiefjes (vogel), papegaai, kikkertje en een kangoeroe-muis. Je hoeft je dus nooit alleen te voelen.

Helaas is niet alles rozengeur en maneschijn. In het begin veel gedoe gehad met toiletten die telkens doorliepen. Wat een geluid! Ook hadden we een scheur in ons bad. Op zijn Antilliaans was het na het derde bezoek van de loodgieter opgelost. Nu moet alleen de loodgieter nog een keer komen omdat hij het bad niet goed heeft gefikst.
Ook hebben we ruzie met ons droogrek gehad. Na een flinke handwas van de witte was hebben we alles op het droogrek gelegd. De volgende dag was het droog en haalden we het ervan af… gevolg: ROESTPLEKKEN!!! Er zaten gewoon roestplekken in onze witte shirtjes en handdoeken!
Met een tandenborstel, waspoeder, zout, citroen en zure melk hebben we nu het ergste eruit kunnen halen. Echt flink balen! Maar we blijven lachen!

Mijn favorieten bezigheden hier nu zijn
- de ondergaande zon bekijken; dat gaat hier zooo snel! Binnen no time is die verdwenen! Ze zeggen dat je hier een ‘green flash’ kan zien als hij onder gaat. Ik hoop dat ik dat nog een keer mag zien.
- drankjes doen op de boulevard
- snorkelen; heb al veel leuke (en grote) vissen gezien! Had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden! Tuurlijk ook wel een beetje spannend soms, maar ook erg leuk!
- genieten van de zon
Oftewel; genieten van het leven.
Mijn stagebegeleidster omschreef het heel mooi

“Je moet de dingen doen die je gelukkig maken”

En dat ga ik zeker doen!!

Te otro bia!
(tot de volgende keer)

  • 23 Januari 2013 - 23:31

    Anke Rauch:

    Hallo meis, het reisverslag straalt uit dat jullie genieten! En dat is ook de bedoeling, dit overkomt je niet zomaar:) Geniet, maak foto's, zodat je later alles nog eens terug kan zien om nóg meer te genieten!
    Blij dat je weer een verslag hebt geschreven, wij zolgen je op de voet!
    Groetjes aan de anderen en tot snel!

    XXX

  • 23 Januari 2013 - 23:32

    Anke:

    Lastig dat je tekst niet kan veranderen als het er eenmaal staat, het moet natuurlijk 'Volgen' zijn:)

  • 24 Januari 2013 - 00:05

    Leen Kleijwegt:

    Leuk!!!

  • 24 Januari 2013 - 07:42

    Agnes:

    Hoi, hoi, wat leuk, weer een verslag! Zo te horen hebben jullie het prima; dat is heerlijk om te lezen. Dapper ook hoe je schrijft over jullie 'huisdieren'! Je hebt weinig keus, maar toch.... Geniet lekker, lieverd, we blijven je natuurlijk volgen, ook op facebook. Dikke kus van ons !!

  • 24 Januari 2013 - 13:27

    Dicky Den Ouden:

    Hallo Nardi,
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin! Erg leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Gelukkig was er vandaag weer een update. Ik herken veel dingen die jullie beleven. Ook ik heb eens een cruise op zo'n boot gedaan! Ook in Venezuela heb ik gesnorkeld, geweldig! Ook die lokale marktjes zijn geweldig. Hand op de knip houden is dan moeilijk! Ook die huisdieren herken ik vanuit Bali en Indonesië.
    Jullie huisdieren zijn niet mijn vrienden!!!
    Jouw moeder is trots op je! Wij zitten samen op speksteen bewerken bij Martin van Gils.
    Zo hoor ik nog eens het een en ander over mijn ex-leerling.
    Hoe heb je het met de orde van je leerlingen? Lastig of lukt het wel?

    Geniet nog maar lekker! Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Hartelijke groeten,

    Dicky den Ouden

  • 24 Januari 2013 - 16:24

    Nesibe:

    Wat leuk om weer een verslagje van je te lezen! Wat klinken je favorieten bezigheden tot fijn! Geniet maar extra voor mij en de rest die het zo ongelofelijk koud heeft hier in Nederland!
    Liefs, Nesibe

  • 24 Januari 2013 - 19:07

    Melissa:

    Jeetje, ik wil daar ook zijn (op de huisdieren na dan;))!!
    Geniet er van,

    Xx

  • 10 Februari 2013 - 22:00

    Loes En Sietze:

    Hey meis,

    Beetje erg aan de late kant, maar zonet nog je blog gelezen. En voorgelezen aan Sietze. Prachtige verhalen! En je beschrijft het erg leuk!
    Wat klinkt het goehoed! Nice nice nice.
    Genieten meissie!


    Dikke kus van ons en knuf van de kiddies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nardi

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 12923

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: