Dag 3 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nardi Rauch - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nardi Rauch - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Nardi

07 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Alweer 3 dagen op Bonaire. Het is hier heerlijk warm weer met af en toe een stortbui. We zitten aan het einde van het regenseizoen.

Laat ik beginnen bij het begin.
Het begon allemaal vrijdagochtend in Soest. Nog even alles controleren; 'Heb ik ECHT alles bij me?'. Vervolgens koffers in de auto en richting Schiphol.
Best een raar gevoel, om deze keer zelf voor langere tijd weg te gaan.
Eenmaal op schiphol en iedereen verzameld, gingen Jolanda, Anne en ik onze koffers inleveren. Gelukkig was mijn koffer precies het goede gewicht. Hierna kwam het moeilijkste gedeelte; 'afscheid nemen'. Traantjes wegpinken bij de gedachte dat ik 4 maanden plotseling echt 'zonder' familie ben.
We vervolgde ons avontuur op Schiphol en eindigde in het vliegtuig. Wat een ontzettend lange vlucht was dat zeg!!! Ik kan moeilijk bevatten dat sommige mensen zulke vliegreizen 'leuk' vinden. Na 5 uur heb je wel genoeg bijgekletst met je vriendinnen, heb je een film gezien (wel erg veel keuze!), spelletjes gespeeld en wat gegeten... moet je vervolgens nog 7,5 uur! Hoe dan ook, toen ik op Bonaire uit het vliegtuig stapte ontstond er een grote glimlach op mijn gezicht; we waren uit het vliegtuig EN we waren dan nu echt op Bonaire. Albert (ophaal-dude) bracht ons netjes naar ons huisje en het huisje is mooi!!! Wow... Daar ga ik het de aankomende 4 maanden wel in uithouden. Ook mogen we gebruik maken van een zwembad dat aan het einde van de straat staat. :D
In de avond zijn we Kralendijk gaan verkennen en hebben we wat gegeten bij 'de Salsa Bar' en daarna geslapen als een blok. Echter werden we allemaal om 4 uur wakker omdat het dan in Nederland 9 uur in de ochtend is ;)

De eerste dag was een dag om te wennen aan de temperatuur. We hebben hier in het huisje geen meter maar ik schat ongeveer 28 graden. We hebben kennis gemaakt met onze huisdieren; sebastiaan de leguaan 1, 2 en 3, wat hagedissen, een papegaai en helaas ook nog heel wat spinnen.
Die dag heb ik mijn eerste duik genomen in de Caribische Zee. Die ziet er echt prachtig uit; heel mooi blauw! Ook hebben we kennis gemaakt met onze buren.

"Some people make your day like a surprise!" Dat was mijn motto van dag 2. Anne en ik besloten om weer een duik te nemen in de Caribische Zee. Echter loop je via een trappetje en wat rotsen de zee in i.p.v. een strand. Op een gegeven moment kwamen we een een Australische man tegen die ons een ritje aanbod op een 'dinky' (naam voor soort boot) naar Klein Bonaire, waar wel strand was. Een kwartier later zaten wij met nog twee Australische eilandgenoten op Klein Bonaire. Hier heb ik voor het eerst gesnorkeld! Moest wel even wennen aan de plotselinge 'afgrond', maar wat mooi is dat! Ook heb ik een poging 'suppen' gedaan. Dat is op een surfplank staan en dan vooruit komen door te peddelen met een enorme peddel. Dat is echt leuk!! Op Klein Bonaire hebben Anne en ik nummer 2 en 3 van de wereld in windsurfen gezien! Dat ziet er echt spectaculair uit!
Toen we weer terug 'aan land' waren werden we uitgenodigd op hun katamaran voor een bbq. Dus we hebben de dag afgesloten met een zonsondergang vanaf een prachtige katamaran met een bbq.
Wat een goed leven is dat toch!!

Hoe de dag er vandaag uit gaat zien, zal een verrassing zijn. Maar dat horen jullie in een volgende blog.
Bon dia!

  • 07 Januari 2013 - 15:14

    Joop Verhoef:

    hee Nardi,

    ik hoorde van Leo dat jullie naar Bonaire gingen, wat enorm leuk zeg.
    vooral omdat ik daar zelf ook geweestben en dit allemaal herken waarover je aan het schrijven bent.
    vooral de slavenhuisjes zullen wel erg indrukwekkend voor jullie overkomen maar voor als nog wensen
    wij ( de verhoefjes ) jullie een geweldige tijd toe daar.

    oha, al je bij het diviresort kom, doe ze de groetjes van mij ( Joop Veroef ?

  • 07 Januari 2013 - 15:22

    Nesibe:

    Nardi!

    Door je reisverslag te lezen is Bonaire toch wel dichtbij! Ik merk echt dat je ervan geniet! Heerlijk klinkt die Caribische Zee!
    Hopelijk maken jij en de andere twee meiden een fantastische tijd mee!

    Spreek je snel weer!
    Liefs, Nesibe


  • 07 Januari 2013 - 15:30

    Leonardus Petrus Rauch:

    Gaat goed zo, alleen dat je 'zo maar'met Austratliers mee gaat naar 'klein Bonaire', dat soort informatie hoef ik eigenlijk niet te weten. Een goed boek lezen, in de zon, bij je huisje, in trainingsbroek en koltrui lijkt me eigenlijk beter én veel leerzamer...

  • 07 Januari 2013 - 19:05

    Yvette:

    Heerlijk, heerlijk, heerlijk!! Tuurlijk ziet pa je liever in een colltrui bij je huisje in een goed boek, maar 1... de zon schijnt heerlijk, 2... Je boeken waren al uit na 12 uur vliegen en 3... Pa is je colltrui vergeten in je koffer te doen. Wie z'n schuld is t dus eigenlijk dat jij moet afkoelen op n catamaran rond etenstijd???? Geniet er heerlijk van en ik wacht weer op t volgende verslag. Dikke kus xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nardi

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 12925

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: