Carnavalsvakantie tot nu - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nardi Rauch - WaarBenJij.nu Carnavalsvakantie tot nu - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nardi Rauch - WaarBenJij.nu

Carnavalsvakantie tot nu

Door: Nardi

Blijf op de hoogte en volg Nardi

09 Maart 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hallo Allemaal,

Hier weer een update.
Eerst een terugblik naar mijn heerlijke carnavalsvakantie; een weekje rustig aan doen.
Ik heb een paar keer gewindsurft. Ik kan je vertellen dat ik hier niet goed in ben. Het is echt een heel moeilijke sport. Wanneer Jolanda bij me in het water staat om me tips te geven gaat het stukken beter dan wanneer ik alleen sta te stuntelen. Maar dat is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen.

Woensdagavond ben ik met de meiden naar een live optreden van Jaimi Faulkner geweest in Little Havana. Wat kan hij goed spelen zeg! Anne heeft de cd gekocht, dus deze staat met regelmaat op.
Donderdag zijn we gezellig naar Klein Bonaire geweest. De mensen van onze watertaxi had ik al eerder ontmoet bij Karel’s Beachbar. We waren local’s dus we kregen korting! Onderweg kreeg de boot kuren waardoor we in de zon even moesten wachten op de speedboot. Wat was dat stiekem genieten zeg! Heerlijk op de punt van de boot liggen, in de zon, met een prachtig uitzicht en gezellige meiden.

Donderdagavond ben ik mijn ouders gaan ophalen. Wat was dat even raar. Hier woon ik op mezelf en het voelde alsof ik mijn nieuwe huis moest laten zien, alleen was dit niet een huis, maar ‘heel’ Bonaire. Ik wilde mijn ouders ervan overtuigen dat ik hier op mijn plek zit en dat alles goed met me gaat. Eenmaal bij het vliegveld aangekomen heb ik het mannetje die ze kwam ophalen aangesproken en mocht ik wachten met hun bordje. Na een warm welkom werden Leo en Anke naar hun verblijf gebracht en besloot ik even wat eten te gaan halen. Ik weet namelijk uit ervaring dat zo’n vliegreis je hongerig kan maken.
Ik had bij de lokale friettent patat en kroketten gehaald. Kom ik weer terug bij mijn scooter, haal ik het hangslot eraf, doe de buddy open, leg het eten en het slot erin en sluit de buddy… op dat moment bedacht ik me toch iets heel belangrijks… aan het slot dat ik net in de buddy had gedaan, zat ook de sleutel voor de scooter (en de buddy!) Fijn…. echt een actie voor mij.
Voor een druk restaurant stond ik nu met mijn handen in mijn haar (letterlijk) te bedenken hoe ik deze actie ging oplossen. Na een belletje met de meiden kwamen ze lachend naar me toe. Dit was gewoon een actie voor mij. Zij gingen terug naar huis om de andere scootersleutel te halen. Ik zou eerst even het bedrijf bellen voor een reservesleutel; uiteraard namen ze niet op. Het fijne van Bonaire is, dat iedereen behulpzaam is. Dit heb ik gemerkt! Al snel kwamen er mensen op me af om te helpen. Heel grappig om te merken; heb je mij staan met een aantal mannen om me heen. Ik heb totaal geen verstand van scooters dus ik hield me maar buiten hun plan. Uiteindelijk kwam er een jongen, Pim, naar me toe. Hij had het idee dat zijn kleine handen misschien wel onder het zadel kon. Twee mannen hebben het zadel zover mogelijk opgetild en dat jongetje heeft zo op een wonderbaarlijke wijze mijn sleutel uit het slot kunnen halen en uit de buddy kunnen vissen. Pim was die dag mijn grote held! Hierna ben ik nog even bij mijn ouders geweest om bij te kletsen en wat te eten.
Die avond ben ik nog uit geweest met Jolanda, Anne en nog een paar meiden om de verjaardag van Jolanda in te luiden in de Little Havana. Wat een gezelligheid. Anne en ik zijn eerder naar huis gegaan om het gehele huis te versieren als verrassing; en dit was het ook! De volgende dag ontbijt gemaakt voor haar met warme broodjes, eitje, croissantje én sterretjesvuurwerk! Daarna heeft ze haar verjaardag voortgezet op Jibe.
Die dag heb ik overdag met mijn ouders bij gekletst aan het zwembad, bij het strand en aan de bar. Wat een gezelligheid. Echt ouderwets bijkletsen was dit. Ik heb mijn vader ook maar kennis laten maken met het lokale bier van hier; dit was uiteraard een succes.
Die avond ben ik met de meiden uit eten geweest bij Bobbejans voor Jo’s verjaardag; heerlijke spareribs! Hierna zijn we naar een bruiloft gegaan van een van onze collega’s. Dit was een echte Antilliaanse bruiloft. Dit was ontzettend bijzonder om mee te mogen maken. Wat een gezelligheid en saamhorigheidsgevoel! Heel bijzondere ervaring was dit!
Zaterdag ben ik met Anne en mijn ouders naar het Gotomeer geweest. Anne had verteld dat je hier heel veel flamingo´s kon zien. Na een prachtige rit in de auto (met steile hellingen) was er geen één! Echt helemaal niks! Prachtig meer, maar geen enkele flamingo! Waarschijnlijk waren ze siësta in de schaduw aan het houden. Via Rincon langs de wilde kust gereden en hier nog even gestopt.
Hierna heerlijk gerelaxt bij Karel’s Beachbar en ’s avonds lekker gegeten bij het hotel van mn ouders. Die avond hebben we Jolanda afgezet bij het vliegveld, aangezien haar ouders die avond aankwamen. Hierna gingen mijn ouders, Anne en ik naar ‘crazy piano’s’. Wat ik vanuit Nederland weet, is dat het heel goed is… nou… dit niet echt. Om de avond toch nog goed af te sluiten zijn we maar naar ‘The Voice of Bonaire’ geweest. Amateuristisch, maar heel gezellig.

Zondag 17 februari was mn pa jarig. Ik in alle vroegte voor hun appartement met taart en vuurwerk om de dag goed te beginnen. Om 8 uur een duik genomen in de Caribisch zee en daarna heerlijk bij het hotel ontbeten. Ik heb hier mijn eerste yoghurt sinds bijna 2 maanden gegeten! Dit was echt een stukje hemel! Die dag heel rustig aan gedaan; zwemmen, snorkelen, lekker lunchen, liggen in de zon, lopen langs de boulevard en lekker uit eten. Anke en ik moesten van Leo iets ‘aparts’ nemen. En dat was gelukt hoor! Vooraf krab in een soort bladerdeeg, daarna een vis-menu met 3 soorten vis, conch (schelpdier?) en heerlijke garnalen en natuurlijk een heerlijk toetje gedeeld met Anke.

Maandag begon mijn stage weer. In alle vroegte weer mijn bed uit; wekker staat op half 6/kwart voor 6. Was weer erg gezellig. Na stage lekker geluncht bij mijn ouders om vervolgens een toeristentochtje te maken; zoutpannen, slavenhuisjes en Jibe. Heel leuk om ze dat te laten zien. Ik kende het al, dus ik reed; ik voelde me echt zo’n tour-guide; aan de linkerkant ziet u… aan de rechterkant… etc.

Dinsdag kwamen mijn ouders nog even naar mijn school om deze te zien. Wanneer de directeur hier met pensioen wilt, moet hij contact opnemen met mijn vader ;) . Na stage op souvenirjacht geweest en Leo is naar de kapper geweest. Die avond weer lekker uit eten geweest in het Ribhouse.

Woensdag kwam mijn vader nog een keer gezellig langs en hebben we samen een les gegeven op school. Echt heel erg leuke ervaring.
Na stage ben ik zelf even naar de kapper gegaan en ben ik met mijn moeder Kralendijk in gegaan. Die avond ons laatste avondmaal gegeten bij City Café.
Donderdag hebben we de hele dag rond het hotel gehangen en ’s avonds kwam het afscheid. Dit viel zwaarder dan verwacht, maar toch was ik blij dat ze waren gekomen. Eenmaal bij het huisje was daar Anne met haar reddende plan; mee naar het huisje van haar ouders; zwemmen onder de sterrenhemel en pannenkoeken eten. Thnx!

Vrijdag was een bijslaapdagje. In de avond met de ouders van Anne en Jolanda gegeten bij Joe’s. Dit was heel gezellig.
Zaterdag ben ik met de familie Romeijn (Anne + aanhang) naar Klein Bonaire geweest. Dit was echt heel gezellig. Tijdens het snorkelen met Anne hebben we onze eerste zeeschildpad gezien! Echt prachtig! Die dag kon niet meer stuk!.

Zondagavond hadden we er weer een nieuwe gewonde bij; Jolanda, met haar brandwond. Lange leve de pure aloë vera. Gelukkig ziet de brandwond er nu weer heel mooi uit!

Woensdagavond kwam Tessa uit Curaçao, drie dagen gezellig op bezoek. We hebben haar veel laten zien en ik heb tijdens onze scootertochtjes ook nog nieuwe dingen gezien zoals de prachtige 1000steps. Het blijkt als je hier gaat duiken en omhoog gaat, dat het voelt als 1000 stappen nemen. Het is daar prachtig! Daar wil ik ook echt nog een keer gaan snorkelen. Ook de indianeninscripties heb ik nu (eindelijk) gezien!
Die zaterdag hebben we haar weer afgezet op het vliegveld en hebben we de verjaardag van Anne ingeluid op het strand met gezelligheid en een kampvuur.
Die zondag hebben Jolanda en ik een heerlijk ontbijt gemaakt met pannenkoeken en andere lekkernijen . Die dag hebben we doorgebracht in de zon bij Sorobon en ’s avonds zijn we lekker uit eten geweest bij City Café.

Afgelopen week is er weinig bijzonders gebeurd. Veel bijgeslapen en rustig aan gedaan. Gewoon Poco Poco; Stage, studeren, huishouden, gezelligheid en genieten.

Nu zijn jullie weer op de hoogte!
Vandaag ga ik weer genieten van de zon en misschien wel weer een poging windsurfen.

Ayo!

  • 09 Maart 2013 - 17:18

    Melissa:

    Weer een leuk verhaal!
    Have fun!

    X

  • 09 Maart 2013 - 19:29

    Anke Rauch:

    Zo, leuk verslag weer! Was werkelijk vreselijk gezellig op Bonaire! Een week is eigenlijk te kort:(
    Blij dat jullie het ritme weer te pakken hebben. Hier hebben we een paar dagen mooi weer gehad en voor morgen voorspellen ze weer sneeuw dus geniet van de warmte en gezelligheid!

  • 09 Maart 2013 - 22:24

    Yvette:

    Dat klinkt weer erg gezellig allemaal. En dan te bedenken dat je daar bent om stage te lopen.... Dat doe je ook nog tussendoor toch?
    Heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en ook fijn om te merken dat jullie onder de locals vallen; dan voelt het toch meer als eigen en een thuis gevoel. Geniet er nog lekker ff van, want voor jullie he weten is het avontuur alweer afgelopen. Have fun!
    Ayo dushi. Xxxxx

  • 10 Maart 2013 - 15:26

    Agnes:

    Hallo zeg, jij verveelt je niet, zeg maar! Heerlijk dat je zoveel dingen meemaakt; dat maakt het zo mogelijk nog meer bijzonder. Geniet ervan enne... Zolang jij zo leuk al je belevenissen blijft opschrijven, genieten wij gewoon mee! Bedankt! Dikke knuffel van ons!!

  • 12 Maart 2013 - 22:41

    Carolien:

    Hè nardi, wat n super stage!!!!
    Lees je verslag met veel plezier. Geniet ervan, een fantastische ervaring. Leuk dat je ouders kwamen en je van alles kon laten zien.
    Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nardi

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 12907

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: